יום שני, 4 בפברואר 2013


משימה סינכרונית שביעית



טופס עצם למידה
שם היחידה:
נוצר על ידי: אורית ויסלברג ואיילת יסעור
תיאור קצר של עצם הלמידה: שני עיתוני ילדים שיצאו לאור לאחר הכרזת האו"ם בכ"ט בנובמבר (4.12.1947)

אמצעי תקשוב נדרשים:
מחשב, אינטרנט
שכבת גיל מתאימה: תיכון
משך זמן מוצע לפעילות: 20 דקות
תיאור מפורט של ההצעה לפעילות סביב עצם הלמידה:
1. התלמידים יחפשו מידע באינטרנט על שני העיתונים ועל האני מאמין שלהם.
2. השוואת שתי כריכות העיתונים מבחינת ייצוג הסמלי שמוצג עליהם.
3. השוואת דברי העורך בעמוד הראשון של כל עיתון על פי הקריטריונים הבאים:
תוכן, האם קיימת עמדה אישית של הכותב, שפה, הנמענים בכל אחד מהעיתונים ועוד.
4. עיצוב כריכה של אחד מהעיתונים באמצעות כלים דיגיטלים. יש להסביר למה נבחרו המוצגים המסוימים להופיע בכריכה

מיומנויות המאה ה-21:
מידענות, כלי עיצוב דיגיטליים
הערות:

תגיות: עיתוני ילדים, הצופה לילדים, דבר לילדים, החלטת האו"ם כ"ט בנובמבר



סוגיות שעלו עם הכנת עצם הלמידה:
א. מבחינה פדגוגית - ניתן להשתמש בעצם הלמידה גם ב"כיתה הפוכה" כאשר נותנים  "עצם" כזה לכיתה לפני השעור העוסק בנושא מסויים.
ב. מבחינה טכנולוגית - יש אפשרות להגיע למסמכים מהארכיונים שלא הייינו יכולים להגיע אליהם בצורה אחרת ולהתייחס אליהם בכיתה. גם על מסמך כזה ניתן להפעיל כל מיני טכניקות  / תוכנות שיהפכו את המסמך, תמונה וכ"ו לדבר מעניין ואינטראקטיבי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה