* המורה לגיאוגרפיה המלמדת בבית ספרי משתמשת בפדגוגיה חדשנית באמצעות שימוש בסרטונים, מפות, ושמוש בכלים שונים במהלך השעור ותוך כדי שעור כדי להסביר לתלמידים ולהראות תהליכים, תופעות ועוד.
* התייחסות לבלוגים שעוסקים בפדגוגיה חדשנית
א. קראתי בבלוג של נעמי פורת: neomyporath1.bloggpost.co.il
שעוסק בדמות המורה, תפקידו והתשתית המקצועית הנדרשת ממנו. הכותבת מסתמכת על מאמר שפורסם בירחון "למדע" נובמבר 2010, על פיו המורה צריך להיות בעל ידע בכל התחומים - תכניים וטכנולוגיים.המורה צריך לתת לתלמידיו פעילויות שמשלבות ישומיים טכנולוגיים עם ידע במקצוע אותו הוא מלמד.
אני מסכימה עם מה שכתבה נעמי, שכן, יש לשנות את החשיבה שלנו לגבי דרך ההוראה, דבר המצריך אותנו המורים ללמוד כלים טכנולוגיים שונים על מנת שנוכל לישמם בשעורים ולשלבם עם הידע המקצועי.
ב. קראתי את הבלוג של טלי, מלי ויעל: blogger.co.il/Talimaliyael
בבלוג זה מציגה טלי שני סרטונים מה - You Tube בנושא פדגוגיה חדשנית (אותם ראתה בהשתלמות ובעקבות חיפוש שעשתה).בסרטונים אלו מראים מהו תפקידנו המורים בפדגוגיה החדשה. אין ספק שאנחנו צריכים לאפשר לתלמידנו לחקור, להסתקרן, להסתקרן, להגיע למסקנות בעצמם ועוד. למרות הבעיות בתקציב הגורמות לכך שלא תמיד יהיה ציוד זמין, אנחנו צריכים להפנים שדרך ההוראה שלנו צריכה להשתנות.
אני מסכימה עם דברים אלו. שוב, השינוי צריך לבוא מאצלינו. התלמידים כבר מתוקשבים. הם יותר מה צריך לעשות. אנחנו צריכים להיות פחות "מקובעים, וליצור את השינוי מבפנים.
ג. קראתי את הבלוג של שיר שוורץ: shirboim.bloggpost.co.il
בלוג זה עוסק ברעיון הלמידה הפעילה. כלומר, יש צורך לדעתה, במעבר מלמידה דרך שינון החומר ללמידה דרך הבנת החומר הנלמד בנוסף לשינון החומר. זה יעשה בדרכים שונות, בינהם דרך הטכנולוגיה, שבה מוצגים כלים רבים מאפשרת למידה בדרך ההבנה ולא בדרך שינון הידע , דבר איתו אני מסכימה.
* התייחסות לבלוגים שעוסקים בפדגוגיה חדשנית
א. קראתי בבלוג של נעמי פורת: neomyporath1.bloggpost.co.il
שעוסק בדמות המורה, תפקידו והתשתית המקצועית הנדרשת ממנו. הכותבת מסתמכת על מאמר שפורסם בירחון "למדע" נובמבר 2010, על פיו המורה צריך להיות בעל ידע בכל התחומים - תכניים וטכנולוגיים.המורה צריך לתת לתלמידיו פעילויות שמשלבות ישומיים טכנולוגיים עם ידע במקצוע אותו הוא מלמד.
אני מסכימה עם מה שכתבה נעמי, שכן, יש לשנות את החשיבה שלנו לגבי דרך ההוראה, דבר המצריך אותנו המורים ללמוד כלים טכנולוגיים שונים על מנת שנוכל לישמם בשעורים ולשלבם עם הידע המקצועי.
ב. קראתי את הבלוג של טלי, מלי ויעל: blogger.co.il/Talimaliyael
בבלוג זה מציגה טלי שני סרטונים מה - You Tube בנושא פדגוגיה חדשנית (אותם ראתה בהשתלמות ובעקבות חיפוש שעשתה).בסרטונים אלו מראים מהו תפקידנו המורים בפדגוגיה החדשה. אין ספק שאנחנו צריכים לאפשר לתלמידנו לחקור, להסתקרן, להסתקרן, להגיע למסקנות בעצמם ועוד. למרות הבעיות בתקציב הגורמות לכך שלא תמיד יהיה ציוד זמין, אנחנו צריכים להפנים שדרך ההוראה שלנו צריכה להשתנות.
אני מסכימה עם דברים אלו. שוב, השינוי צריך לבוא מאצלינו. התלמידים כבר מתוקשבים. הם יותר מה צריך לעשות. אנחנו צריכים להיות פחות "מקובעים, וליצור את השינוי מבפנים.
ג. קראתי את הבלוג של שיר שוורץ: shirboim.bloggpost.co.il
בלוג זה עוסק ברעיון הלמידה הפעילה. כלומר, יש צורך לדעתה, במעבר מלמידה דרך שינון החומר ללמידה דרך הבנת החומר הנלמד בנוסף לשינון החומר. זה יעשה בדרכים שונות, בינהם דרך הטכנולוגיה, שבה מוצגים כלים רבים מאפשרת למידה בדרך ההבנה ולא בדרך שינון הידע , דבר איתו אני מסכימה.
תודה איילת,
השבמחקעשית עבודה יסודית.
מענין שבפסקה הראשונה קישרת בין פדגוגיה חדשנית לבין עזרים מתקדמים (מפות, סרטונים וכו') - למרות שזה לא בהכרח מייצג פדגוגיה חדשנית, אלא רק חדשנות טכנולוגית. אני מניח שאותה מורה גם פועלת, בעזרת הטכנולוגיה, בדרכים שאינן פרונטליות והרצאתיות.